.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمادگی چوب و کاغذ مازندران برای تامین کاغذ روزنامه اصحاب رسانه

شمال نیوز: مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: این شرکت امادگی تامین کاغذ روزنامه مورد نیاز اصحاب رسانه کشور و استان را دارد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، ابوالفضل روغنی گلپایگانی عصر دوشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه مازندران در سالن اجتماعات این شرکت با اعلام اینکه هزار و 200 کیلومتر جاده در جنگل های شمال کشور توسط این شرکت احداث شده است، افزود: این شرکت در راستای احیای جنگل نسبت به جنگل کاری 16 هزار هکتار در عرصه های تحت مدیریت خود اقدام کرده است.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه به ازای برداشت هر قطعه درخت در شمال کشور، 9 تا 12 اصله درخت کاشته می شود، تصریح کرد: این شرکت بدون هماهنگی و نظارت مجریان طرح های جنگلداری، اقدام به بهره برداری از عرصه های جنگلی نمی کند.

روغنی گلپایگانی با بیان اینکه چوب و کاغذ مازندران، آمادگی توسعه زراعت چوب در استان را دارد و از این ظرفیت در توسعه منابع طبیعی استفاده خواهد کرد، گفت: به کشاورزان و زراعین که بخواهند نسبت به توسعه زراعت چوب اقدام کنند، تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض نظیر کودشیمیایی داده می شود.

وی با اعلام اینکه مسئولیت کنترل قاچاق چوب در کشور ما نیستیم، افزود: معتقدیم قاچاق چوب در کشور زیاد است ولی می توانیم اعلام کنیم که در عرصه های تحت مدیریت و حفاظت شرکت، قاچاق چوب مشهود نیست.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه این شرکت از پذیرش چوب های بدون نشانه گذاری و قاچاق خودداری می کند، تصریح کرد: تامین مواد اولیه چوب و کاغذ در کشور به دلیل تحریم ها سخت بوده که در صورت عدم نظارت و حمایت دولت، نگران کننده می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت سالانه شش میلیارد تومان مالیات پرداخت می کند، افزود: در صورتی که مسئولان مالیاتی، دریافت مالیات را از این شرکت معاف کنند، این شرکت آمادگی حمایت از تیم های ورزشی مهم نظیر کشتی در استان را دارد.

وی گفت: صنایع چوب و کاغذ مازندران در چهار سال گذشته در زمینه تولید، فروش، رضایت مندی و شاخص های اندازه گیری در کشور برتر و پیشتاز بوده است که همه این توفیقات را مرهون رسانه ها است.

مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید کاغذ خاورمیانه با اشاره به اینکه رسانه ها رکن اساسی دموکراسی در کشور بوده و منعکس کننده اخبار مثبت به جامعه هستند، تصریح کرد: این شرکت آمادگی فروش کاغذ روزنامه به مطبوعات استان کمتر از قیمت بازار است.

روغنی گلپایگانی با بیان اینکه معتقدیم رسانه های استان سهم اساسی در توسعه پایدار مازندران ایفا می کنند، یادآور شد: چوب و کاغذ مازندران متعلق به رسانه های استان بوده و باید توسط اصحاب رسانه حمایت شود.

وی با اعلام اینکه وزارت آموزش و پرورش در سال حماسه اقتصادی با خرید کاغذ خارجی از طریق ارز دولتی، ضربه مهلکی به صنعت کاغذ کشور وارد آورده است، اظهار کرد: خروجی این اقدام ورود کاغذهای بی کیفیت چینی و اسپانیایی به بازار و شیوع دلالان کاغذ در کشور بوده است.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه خرید کاغذ خارجی توسط وزارت آموزش و پرورش نوعی حمایت از تولیدکنندگان خارجی بوده است، افزود: این اقدام وزارتخانه متبوع ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد صنعت کاغذ کشور وارد آورده است.

روغنی گلپایگانی با تقدیر از خبرگزاریهای مهر، فارس و تسنیم به واسطه همکاری با صنعت کاغذ کشور با پوشش اخبار مناسب در شرایط تحریم ها، گفت: اقدام فوق رسانه های مجازی فوق، حمایت واقعی به اقتصاد ملی و حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اشاره به اینکه چوب و کاغذ مازندران آمادگی تولید کتب مورد نیاز دستگاه تعلیم و تربیت کشور را دارد، افزود: سال گذشته بخش عمده ای کتب مورد نیاز ششم ابتدایی توسط  کارگران زحمتکش صنایع چوب و کاغذ مازندران تامین شده است.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اعلام اینکه این شرکت در شرایطی که دولت به واسطه تامین نیاز داخلی، اجازه صادرات به فعالان این صنعت را نداده، پیشتاز بوده است، اظهار کرد: متاسفانه در مقطعی دولت با حذف تعرفه واردات کاغذ، زمینه ورود دلالان چینی و اروپایی و ورود کاغذهای بی کیفیت را به کشور فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی وزارت آموزش و پرورش توسط چوب و کاغذ مازندران، سبب جلوگیری از استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده است، تصریح کرد: این کارخانه آمادگی دارد تمامی نیاز کاغذ، روزنامه های کشور را تامین کند.

روغنی گلپایگانی با بیان اینکه سالانه 50 هزار تن مصرف کاغذ کتب درسی وزارت آموزش و پرورش است، افزود: با کمی برنامه می توانیم نیاز وزارت آموزش و پرورش را در این بخش تامین کنیم.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه اقدام وزارت آموزش و پرورش در تامین کاغذ مورد نیاز کشور از تولیدکنندگان خارجی صرفا در راستای استفاده از ارز ارزان قیمت بوده است، تصریح کرد: در کشور به دلیل اینکه منابع ارزی و پولی به صورت رایگان در اختیار دستگاههای دولتی قرار می گیرد، تولید کنندگان داخلی حمایت نمی شود.

روغنی گلپایگانی با اشاره به اینکه بالغ بر 10 میلیون هکتار جنگل در کشور وجود دارد و بزرگترین جنگل دنیا در روسیه وجود دارد، یادآور شد: به دلیل اینکه ایران از کشورهای خشک جهان بوده، منابع طبیعی و محیط زیست از اهمیت ویژه ای برای جامعه برخوردار است. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 مرداد 1392
مسئولين استاني و خصوصا مسئولين مملكتي بايد قدر اين كارخانه را بدانند . واقعا من متاسفم در اين شرايط سخت تحريم. مسئولين آموزش و پرورش به چه استدلالي كاغذ از خارج وارد ميكنن. فراموش نكنيم در حاليكه كارخانجات اين مملكت در حمايت از تصميم مسئولين نظام كه شرايط تحريم را به ارمغان آورده آستانه تحمل خود را بالا برده اند چرا مسئولين بي توجهي ميكنن.
نا شناس 22 مرداد 1392
تازه فهميدم چرا آموزش و پرورش ما اينقدر افت كرده . چون بجاي توجه به بالا بردن كيفيت آموزشي به فكر منافع اقتصادي است.
علي 24 مرداد 1392
باسلام:
اميد واريم در دولت جديد فكري به حال نابساماني اوضاع واردات وتحقق رهنمودهاي رهبري معظم بشود.
دستيابي به استرا‍‍‍تزي كلي نظام راهي جز همدلي و كار وتلاش ندارد . پس مديران وفعالان وكارگران صنايع بايد تلاش مضاعف نماينذ و متوليان تصدي دولت بايد حمايت كنند نه اينكه بر خلاف ارمان هاي ملي گام بردارند .
خدا انشا الله ..مسولين آموزش وپرورش را هدايت كند.
به مديراني همانند اقاي دكتر روغني بايد خسته نباشيدگفت واورا تحسين كرد
اينها قهرمانان ملي هستندكه موجب دلگرمي و غرور ملي ميشوند ( خدا قوت).

آموزش وپرورش به فكر پرورش فرزندان جامعه باشد. نه به فكر واردات و........


ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.009 seconds.